czwartek, 14 maja 2015

Jak uszyć zawieszkę do smoczka ?

Cześć !

Dziś przygotowałam dla Was tutorial. Tym razem coś dla dzieci. 
Ja dzieci jeszcze nie posiadam, ale je uwielbiam i kocham z nimi pracować. Nie bez powodu pracowałam na półkoloniach, przy organizacji urodzin czy też jako niania. Czasami potrafią dać nieźle w kość, ale i tak kocham te zajęcia bezgranicznie. 

Wróćmy do tematu. Tym razem mam dla Was coś dla dzieci, które używają jeszcze smoczka. 

Z potrzeby kuzynki Narzeczonego, która powiedziała, że musi kupić zawieszkę do smoczka, bo jej córka cały czas rzuca, a nie widziała w żadnym sklepie w którym byliśmy. 

Jeśli chcecie uszyć taką zawieszkę dla dziecka to zapraszam na tutorial :)

Lista potrzebnych rzeczy :
- kawałek materiału o wymiarach 7 x 35 cm. 
- 25 cm gumy o szerokości ok. 2 cm. 
- rzep lub napa do zapięcia smoczka
- uchwyt od szelek
- dwie agrafki
- sprawna maszyna do szycia
- ok. 30 minut.

1. Kawałek materiału składamy prawą stroną do prawej w połowie i zszywamy. Brzeg możemy obszyć zygzakiem lub overlockiem. 

2. Przewracamy na prawą stronę. 
3.Wciągamy gumę za pomocą agrafki. Na jeden koniec agrafki przypinamy gumę, wkładamy agrafkę do środka i naciągamy materiał. Na drugi koniec gumy również możemy przypiąć agrafkę, aby nie wciągnąć za daleko gumy. 

Gdy mamy już wciągniętą gumę i agrafki z dwóch stron przytrzymujemy gumę, aby nam nie uciekła i razem z gumą spinamy materiał jak na zdjęciu poniżej.

Teraz musimy mocno przytrzymać jedną ręką koniec, aby guma nie uciekła i zszyć na maszynie. Ja to zrobiłam zygzakiem. 
Następnie to samo robimy z drugiej strony, czyli chwytamy, żeby guma nie uciekła i zszywamy. 

Teraz montujemy klamrę od szelek.
Aby przypięcie się trzymało musimy je zszyć. 
Robimy tak jak na zdjęciu i zszywamy. Ja to zrobiłam ściegiem prostym. 

Powstaje coś takiego:

 Teraz na drugim końcu przyszywamy rzep lub napę. Ja wybrałam napę, bo trudniej ją odpiąć dziecku.

Zawieszka gotowa :)

Mam nadzieję, że spełnia swoją funkcję :)

9 komentarzy:

  1. Super tutek :) skorzystam bo w tym roku zostanę po raz kolejny ciocią i będzie dla kogo szyć - Leon i Helenka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że się przyda :) No i gratulacje oczywiście :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł i przydatny tutek. Na całe szczęście mi się już nie przyda, ale dla kogoś chętnie uszyłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny tutek! My na razie obywamy się bez smoczka, ale pewnie prędzej czy później smok zagości w naszym życiu, a wtedy tutek będzie jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje bobo ze smoczków już wyrosło kilkanaście lat temu,ale jak ktoś inny będzie chętny to na pewno zgapię od Ciebie ten pomysł z zapinką od szelek : ). Pozdrawiam szanowną maturzystkę : )))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam że tylko ja używam tego słowa (?) - bobo :) Pozdrawiam i dziękuję Moniu :)

      Usuń
  5. hihhi no ja już dawno na etapie smoczków nie jestem ale tutek super i z chęcią prześle go dalej;) pozdrowienia;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale wymyśliłaś! Gratuluję świetnie :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Marta

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ! Aż chce się szyć :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...